Ким Даниэл
Бизнес әлемінде Дана Әлімбаева сияқты табысқа жету жолы күтпеген күрт өзгерістер мен қызыққа толы адамды сирек кездестіресіз. Фармацевтикалық компанияның BIG4 және бизнес-бақылаушысы болған бұрынғы аудитор өз өмірінде түбегейлі бетбұрыс жасап, балалық шақтағы арманын жүзеге асыруға бел буды. Ол қаржы әлемінен кетіп, дизайн мен сән саласында табысты бизнес құруға қалай көшті? Табысты кәсіпкерліктің сын-қатерлері, үрдістері мен құпиялары туралы Дана Әлімбаеваның өз әңгімесінен естиік.
– Сіздің қаржы саласынан кетіп, дизайн мен сән саласында өз бизнесіңізді ашуға қандай факторлар мен жағдайлар итермеледі?
– Мен қаржы секторында 10 жыл жұмыс істеп, өз тәжірибеммен мансаптық өсу шегіне жеткенімді түсіндім. Менің қаржы директорына немесе бас бухгалтерге дейін өсуге деген ұмтылысым болған жоқ. Өзімнің бизнес-бақылаушы деген қызметіме 10 жыл толған кезде мен істеген ісімнен ешқандай да ләззат алмайтынымды ұғындым. Осы кезде тағдыр жолымда күрт өзгеріс жасап, бала кездегі арманымды жүзеге асыруға бел будым.
– Қазақстанда өзіңіздің жаңа бизнесіңізді жүзеге асыру және дамыту кезеңінде қандай сын-қатерлерге тап болдыңыз?
– Күн сайын - жаппай сын-қатерлер. Менің жұмысымның басты ерекшелігі сол, Қазақстанда жеңіл өнеркәсіп секторы іс жүзінде дамымаған. Егер адамдарды тікелей жалдау туралы айтатын болсақ, білікті кадрлар өте аз, әсіресе көрші Қырғызстанмен салыстырсақ, бізде іс жүзінде жоқ аутсорстық өндірістегі жағдай осындай. «Тігінші» мамандығы жойылып барады, жас мамандар өздерінің техникалық білімімен басқа салаларға жұмысқа баруды жөн көреді. Сондай-ақ тіндерді, маталарды жеткізу де жолға қойылмаған. Алматыда тұрып, Италиядағы жеткізушілерге тікелей шығу үшін маған бір жыл керек болды.
Егер техникалық сынақтар туралы айтпайтын болсақ, онда жергілікті тұтынушылардың бойында отандық киім өндірушілердің өніміне қорқа қарайтын, сапасына күмән келтіретін қасиет қалыптасқанын ескеру керек. Қазақстанда да сапалы өнім жасап шығаруға болатынын күн сайын дәлелдеуге тура келеді. Нарық заңдылығынан хабары аз тұтынушы біздің баға саясатымызға жиі наразылық білдіреді, бізді әлемге, көпшілікке кең таралған кәсіпорындармен салыстыруға болмайды ғой, әр нәрсені саластырудың өз жөні болады.
– Сіз Қазақстандағы бизнес ахуалды кәсіпкерлік, әсіресе әйел-кәсіпкер тұрғысынан қалай бағалайсыз?
– Меніңше, Қазақстанда салауатты бизнес ахуал, заңды жағынан жылдам кіру, салықтың аздығы бар. Әйелдердің де, ерлердің де бизнестегі мүмкіндіктері бірдей, бұл тұста корпоративтік мәдениет туралы айтуға болады.
– Бәсекелестік ортада өз брендіңізді табысты ілгерілету үшін маркетингке қандай стратегиялар мен тәсілдерді пайдаландыңыз?
– Жұмыс істейтін әйелдер үшін әйел костюмдерін жасаймыз деп шешкенде, біздің стратегиямыз бәсекелестерден сараланып, өзгешелене түсті. Біз тек итальяндық матадан жасалған бұйымдарды тігеміз. Мен кеңседе ұзақ уақыт жұмыс істегендіктен, кеңседе жұмыс істейтін қыздарға не қажет екенін жақсы білемін.
Басқаша айтқанда, біз стандартты Instagram жылжыту құралдарын пайдаланамыз.
– Қазақстанда өз бизнесін бастауға ұмтылатын жас кәсіпкерлерге қандай кеңес бере аласыз?
– Мен өз күшімді кәсіпкерлікте сынамас бұрын, бизнестің әр жағынан қалай жұмыс істейтінін түсіну үшін ең болмағанда бес жыл халықаралық компанияларда жұмыс істеуге кеңес берген болар едім.
– Сіз болашақта Қазақстандағы кәсіпкерлік үшін, әсіресе сән мен киім тігуге байланысты салада қандай сын-қатерлер мен мүмкіндіктерді көріп отырсыз?
– Шикізат импортына байланысты кез келген бизнес өте құбылмалы. Себебі Қазақстанда жеңіл өнеркәсіптің жағдайы өте нашар, сондықтан, тиісінше валюта бағамына байланыстырылған тұрақты валютамен төлеп, шикізатқа тапсырыс беруге тура келеді. Өз кезегінде елдегі бағамның құбылмалылығына әсер ететін саяси аспектілер де бар. Мүмкіндіктер туралы айтатын болсақ, менің ойымша, жергілікті киім өндірушілер нарығы әлі күнге дейін 100% -ға ұсынылмаған, бұл жаңа шығармашылық адамдар мен кәсіпкерлер үшін салыстырмалы түрде еркін кіруге мүмкіндік береді.
Дана Әлімбаева өз арманын жүзеге асырып, өз тәжірибесінің шегінен батыл өткендердің бірі. Брендті ілгерілету үшін әлеуметтік желілерді пайдалану мен саралаудың бірегей стратегиясын пайдалана отырып, Дана қиындықтарды сәтті еңсеріп, нарыққа өз идеяларын енгізді.
Оның әйелдердің кәсіпкерліктегі рөлі, қаржы тәжірибесінің әсері және маркетинг стратегиялары туралы рефлексиясы болашақ бизнесмендер мен бизнесмен әйелдерге құнды сабақ береді. Дана Әлімбаева бизнестегі тамаша табыстарға жетелейтін шығармашылық пен таланттың көрінісіне айналуда.
Оның тарихы жергілікті кәсіпкерлерді қолдаудың маңыздылығын көрсетеді. Қазақстандағы, әсіресе сән және дизайн саласындағы кәсіпкерліктің болашағы жарқын болады деп уәде етеді. Сондықтан да, Дана Әлімбаева табысты және бірегей бизнес құру үшін батылдық пен арманға адалдықтың қалай көмектесетінінің үлгісін көрсеткен тұлға болып қала бермек.
Қазақстан Халық партиясы «Болашақтың медиаконтенті» атты жаңа айдар ашып жатыр. Онда біз жас журналистер мен блогерлердің қазіргі қоғам өміріндегі түрлі аспектілер мен өзекті тақырыптарды қозғаған материалдарын жариялайтын боламыз. Атап айтқанда, ақпаратқа қол жеткiзу, азаматтық қоғамды дамыту мәселелерінен бастап әлеуметтiк саланың, патриоттық тақырыптың тетiгiн жетiлдiруге дейiн және т.б материалдар жарық көретін болады. Партия Қазақстанның жас, жаңа буынымен диалог орнатуға ниетті. Мұндай қарым-қатынас ертеңгі күні біздің орнымызға келетіндерді жақсы түсінуге көмектеседі деп үміттенеміз.
Бұл материалдар авторларының пікірі ҚХП редакциясының пікірімен сәйкес келмеуі мүмкін.